MAC monitor - PC

Naprstek Jiri-R54332 Jiri.Naprstek
Středa Březen 17 12:04:42 CET 2004

Dobreho dne preji,

   Problem mezi MACovymi a PC monitory bude nejspis v tom, ze PC monitory musi zvladat prehrsel frekvenci jak v horizontalnim tak vertikalnim smeru. Je to silena komplikace v elektronice a vlastne jen berlicka vznikla nad zpetnou kompatibilitou. Vetsina nePC pocitacu pouziva monitor v jedine frekvencni kombinaci a vsechny "videomody" (lze li to tak nazvat) se nacpou do jedine kombinace Hfreq/Vfreq. Tedy monitor z MACa Vam bude u PC chodit (korme dalsich problemu, jako je obvykle kompozitni SYNC a tak..) jen na jedne jedine frekvencni kombinaci - napr. 1024x768 pri 72Hz a tecka. Textovy mod Vam s nejvetsi pravdepodobnosti pro sve uchylne frekvence chodit nebude.

   Provozuju takhle par monitoru, ktere byly k ziskani za mirny peniz (od Silicona, nejake pracovky atd..) vetsinou jako druhy monitor (aby mi na prvnim sel textovy mod, bez nehoz neudelam ani setup) nebo pod linuxem, kde kdyz ozelim setup BIOSu (nebo si vyjimecne pripojim normalni 14ku) tak se mi video prehodi do prijatelnych frekvenci hned po startu kernelu a ja vidim :-)

   Pod Whoknowsama muze byt problem vybrat videokartu, ktera umoznuje (nebo spis ovladace umoznuji) detailni nastavovani obnovovacich frekvenci, ale da se. Nejlip mi na tohle poslouzil Matrox, ktery ma v tomto smeru velice luxusni ovladace..

   Zde zminovana krabicka k monitoru - to je pro pouziti PC monitoru u MACa. To totiz jde, protoze MAC se do PC frekvenci vejde, ale obrace ne.. Jeji vnitrni inteligence je prezpracovnani SYNCu, vetsinou pasivni cestou. Pokud Vas monitor neba dva separatni sync vstupy, je obcas mozne budto videokartu presvedcit, aby dala sync on green, nebo alespon kompozitni sync (zalezi na vstupech monitoru). Kdyz to karta neumi, da se sbastlit trochu odporu a diod na slepeni signalu do potrebneho formatu..

   Kdyztak se mi ozvete s detailnejsimi informacemi a muzeme neco vymyslet..

Jirka N.