Pripojeni FD k '51

hugo2 hugo2
Středa Březen 17 12:04:31 CET 2004

No tak obtizne zase ne, ale tok dat z floppy je pomerne rychly a
tak se muselo pouzivat DMA. Rychle Z80 to stihly jako cteni
portu bez DMA.
A zase ale, hodiny floppy byly pomalejsi. Pro disketu 1.44MB
jsou hodiny rychlejsi jak u 8 palcove FFD a jestli to 8051 stihne,
tak jen ta nejrychlejsi verse. DMA jak bezna 8051 nema
a delat to vyjde asi sloziteji jak IDE.
I kdyz odpojit RAM a pridat citac adresy pameti ???

Ja bych v pripade nutnosti vymeneho media pouzil ZIP disk,
tam je mozne vycitat buffer dat pomalu instrukci in-out a je
pouze nutne simulovat 16 bitovou sbernici.
A jestli jde poze o zapis bloku dat co ZIP pouzit jako normalni
buffer a pak to konvertovat v PC ?

H. KOTTAS

P.S  on i HDD je stejne hloupa jednotka. Skoro stejne jako
FDD. Jenze ma v sobe uz chytrejsi radic IDE. Takze se muze
chlubit cizim perim.

--

>Velmi obtizne, FDD je totiz pomerne velmi hloupy device, to, co Vam da,
respektive, co si od Vas vezme jsou signaly vicemene uz primo pro hlavicku,
takze problem separace dat/hodin, resp. zakodovani je na Vas. Doporucuju
pouzit externiho brouka, nevim jestli se jeste dela, ale vyborne mi fungoval
napr: Western dig. WD2797 (CP/Mkari jiste potvrdi... :-))