Pripojeni FD k '51

Naprstek Jiri-R54332 Jiri.Naprstek
Středa Březen 17 12:04:30 CET 2004

No, dovolil bych si s Vami polemizovat o HDD vs FDD. HDD je VYRAZNE chytrejsi (vyjma MFM a MSCP disku), presneji je chytrejsi prave o ten radic :-) Z FDD padaji (jak jiste vite) zesilene a digitalizovane signaly z hlavy mechaniky a problemy nejnizsi jako je separace hodin, vyssi jako je rozeznavani znacek zacatku stopy ci sektoru a problemy nejvyssi jako je vypocet kontrolnich souctu prectenych dat nechava mechanika FDD na Vas. Bez radice FDD to MCU rozsahu '51 rozhodne nestihne, ostatne blbe by se stihala analyza toho signalu i na vykonnejsich procesorech. Kdyz date k FDD radic (treba toho westerna), je pak pohaneni FDD srovnatelne slozite s HDD. Pak bych rekl, ze ma smysl Vase srovnani FDD a HDD.

Z80 stihla cteni z DD diskety, presneji Z80 v sinclairovi na 3.5MHz to stihla bez DMA, nicmene prerusovaci rutina mela 2 instrukce: INI, RETI, tecka a bylo tak tak :-) x51 nataktovana na trochu vetsi kmitocet by mozna mela sanci.. V kazdem pripade, ten western byl vybaven piny na pohaneni DMA, coz by slo s minimalni glue-logic zavest treba do FIFO a pak muce CPU klidne chrapat :-)

S pouzitim ZIPace souhlasim, krome toho se mi to medium vylozene libi :-)

Jirka N.