Odposlech GSM ??

Slavomir Skopalik skopalik
Středa Březen 17 12:04:29 CET 2004

Bavime se o v tisicich techto CPU, ze ano ?
Jinak lamani kodu neni z hlediska vypocetniho vykonu zadna sranda,
doba na zlomeni se udava proti vybaveni, kterym disponuje vlada USA.
S timto vybavenim lze lamat kody hrubou silou do cca 60 bitu.
Proto je (byl) povolen vyvoz pouze tech sifer, ktere dokazala rozlustit
vlada USA.
Jinak naklonovani SIM karty (zde je doba dana rychlosti komunikace se SIM kartou),
je asi 8 hod.
To ze mate >2min hovoru, jeste neznamena, ze ho za ty 2 min rozlustite.
Jinak vsechny lamaci algorytmy se museji psat v ASM, MATLAB nezlomi
ani WinZip (ten se da zlomit asi tak do 8-10 znaku). Jinak lamani DESu
trvalo pokud vim cca 9 hodin (na klastru UNIXovich servru), sdruzeni
hackeru to zvladlo asi za 30 hodin (10 000 PC).
Jinak nepotrebujete ani klaster, a OS je taky celkem fuk, algorytmus
je vetsinou hruba sila, tj. zkousi se vsechny klice, zde vsak musi
byt znamo, jak to ma po rozsifrovani vypadat.

	Slavek