mobil a monitor

Aleš Procháska prochaska
Středa Březen 17 12:04:26 CET 2004

> Presne, stejne to musi byt sila kdyz to takhle dokaze rozhodit
> monitor, rusit radio... a pak si to da clovek k uchu. Hrozny. A pry ze
> to s mozkem nic nedela. Chci videt dnesni mladez (v podstate ve vyvinu
> kdy pouzivaji takove 'zarice') za nejakych 20 let... myslite ze to
> nebude mit zadne nasledky? Problem je ze nikdo ani poradne nevi co to
> s clovekem udela.

A co by to jako melo s mozkem delat ? Nejsou v nem zadne P-N prechody
a ma celkem dobre kapalinove chlazeni, takze veskere dielektricke
ztraty se projevi lokalnim zvysenim teploty o par setin stupne
(bez chlazeni se ohreje telefonem v 3. vykonovem pasmu asi tak o 0.5 W
* 1 kg * 3600 s / 4.14 KJ kg-1 K-1 = 0.5 stupne C za hodinu - pocitano
pro jednokilogramovy mozek mene chapaveho jedince, navic slozeny pouze
z destilovane vody, postribreny a umisteny ve vakuu).
  Snad jen, kdyz je vypnute to chlazeni, ale to pak nastavaji jinaci
problemy...

Ales Prochaska