RS 485 - zakoncovaci odpor

Jiří Reček j_recek
Středa Březen 17 12:04:24 CET 2004

Nejlepsi bude, kdyz zmerite impedanci toho vedeni, ke kteremu bude ten
prevodnik pripojeny a podle toho date ten zakoncovaci odpor.

Myslim si, ze pokud tam date 100 ohmu, bude to rozhodne lepsi, nez tam nedat
nic.

Co se tyka kapacity mezi A a B, mam nejlepsi zkusenost takovou, ze dam do
serie se zakoncovacim odporem kapacitu 100nF. Ne, ze by to bylo z me hlavy,
ale uz jsem to nekde videl a jednou toto zapojeni rozchodilo kominikaci,
ktera nechtela za zadnou cenu fungovat - vedeni bylo vedeno sbernici
splolecne s napajenim 380V - predstavte si vgonek, ktery jezdi po 60m
dlouhych kolejich sem tam a pohon ma asynchronnim motorem s menicem a
napajeni je v sinach - ta komunikace s tim kondenzatorem pak chodila i za
jizdy. Neuveritelne.

Jirka

> Tak se mi podarilo vecpat prevodnik RS-232 - RS-485 do krytky klasickeho
> konektoru Canon 9.
>
> Docela slusny vykon, zvlaste kdyz jsem pouzil klasickou koncepci s IC
MAX232 + MAX 485 a napajeni resim z DTR pres 78L05.
> Je jasne, ze jsem musel pouzit SMD a u pasivnch soucastek sahnout dokonce
po tech
> nejmensich, a jsme u problemu.
>
> Nemuzu sehnat zakoncovaci impedancni odpor R120 v miniaturnim SMD
provedeni (nechci kupovat celou civku), ale mam R100.