Vhodny varistor?

Ing. Vladimír Anděl vaelektronik
Středa Březen 17 12:04:22 CET 2004

U toroidnich tlumivek existuji 2 typy jader. Feritove maji male ztraty a
pomerne presne definovany proud nasyceni (pri vetsim proudu prudce klesa
ucinnost). Zelezoprachova jadra maji velke ztraty (vhodne pro odrusovani, ve
spinanych zdrojich se strasne hreje), syceni i pres 1T a pri prekroceni
proudu se indukcnost zmensuje pozvolna. Tlumivky TDK v katalogu GM jsou
pravdepodobne zelezoprachove. Nasvedcuje tomu tamtez namalovana frekvencni
charakteristika. Skoda, ze obchodnici ve svych katalogach neuvadeji material
jader.

Andel