Prodluzovacka na IR dalkac

Ales Filip afilip
Středa Březen 17 12:04:18 CET 2004

Hello Naprstek,

středa, 21. března 2001, you wrote:

> [...]

NJR> Postavit by to byla pakarna, staci si koupit integrovany IR prijimac i s demodulatorem (na vhodnou nosnou pro dany dalkac), par RF modulu treba od SEA nebo ENIKA jednu IR LEDku, 555ku na
NJR> modulaci a je to...

NJR> Pokud mate k dispozici kabel pocitacove site, vymenil bych RF moduly za nejlevnejsi budic a prijimac diferencialni linky - takove ty tusim 75107 a pod. a jste za vodou, bez ruseni, bez
NJR> interferenci s dosahem mozna par set metru.. :-)

Ja jsem mel kdysi postavene toto. Ale nevim, na jakou vzdalenost by to
chodilo. Ja jsem to mel pres 2 pokoje, cca 15m obycejne dvoulinky.

Infra prijimac je strasne jednoduchy:

                       +5V

                ____    |    ____      TTL vystup
     ------o---|____|---o---|____|--o------->
    |      |    330R         330R   |
    |    __|__                      |
    |   |  2  |                     |
    |   |     |      ____         |/ C
   _|_  |    3|-----|____|---o----|     BC547C            Zapojeni SFH506:
1M ---  |     |      10k     |    |\ E   (NPN)                ____
    |   |  1  |             .-.     |                        |    |
    |    -----              | |68k  |                        |12 3|
    |      |SFH506-36       |_|     |                        `----'
    |      |                 |      |                         || |
    |______o_________________o______|                         || |

          GND

A infra vysilac vlastne taky:

+5V --------------o-------------------------------
vstup-o-----------|-------                       -|-
      |   10k \   |   ____|_____   100k  \        |
      |    __/_   |  |    4     |     __/_      |/ C
      |   |_/__|--o--|8        3|--o-|_/__|-----|    KF507
      |    /         |          |  |__/         |\ E (NPN)
      |   o__________|7  NE555  |                 |
      |   |  ____    |          |                 |
      |    -|____|-o-|6  2  1  5|                 |
      |      2k2   | |__________|                 |
      |            o_____|  |  |                  |
     .-.           |        |  |                  |
     | |          _|_       | _|_                 |
     |_|10k   3n3 ---       | --- 10n             |
      |            |        |  |                  |
      |            |        |  |                  |
GND --o------------o--------o--o------------------

Na prijimaci neni prakticky co nastavovat a ozivovat.
U vysilace je potreba trimrem nastavit frekvenci oscilatoru na 38 kHz
a proud protekajici IR LEDkou na 100 mA.

Takova ta divna soucastka, co je slozena z "\" a "/" je trimr,
u tranzistoru jsem nedovedl nakreslit sipku u emitoru, tak je tam "E"
a krizeni vodicu je znazorneno pismenem "o". Snad je to poznat :-)

Ales Filip    <afilip@gmx.net>
Kutna Hora    Czech Republic
  http://afilip.kgb.cz
        ICQ:64650313