Display HITACHI

Sremr Petr Petr.Sremr
Středa Březen 17 12:04:17 CET 2004

Peji dobry den,

mel bych prosbicku. Pred casem jsme si od Vas s kolegou ziskali
maticivy display HITACHI 512x64 bodu s radici HD61202 a HD61203.
Na pozadani jste nam poslal informace, ktere prikladam na konec
dopisu, vcetne datasheetu v PDF. Postupoval jsem dle Vasich rad a dle
datasheetu a  nejprve jsem nemohl rozjet vsech 7 patternu. Po
dlouhem laborovani jsem prisel na toto:

Moje pozn.: Pin c. 14 pres 1k na zem (jinak nebezi 2., 3., ... 8.
pattern 64x64). Ale proc, nevim.

A slo to. A pak prisel obzlaste tvrdy orisek a tim je cteni z
displeje. Proste nedokazu nic precit. Pripada mi to, jako kdyby mi
radic povel R/W ignoroval.

Jak jse se s timto problemem vyporadal Vy? Poradte, prosim.

Tady je ten mail co jste nam tenkrat poslal:

Konektor: dvacetizilova ksanda s nakrimplovanym konektorem podobneho
typu jako maji ksandy u harddisku. Pin c. 1 je oznacen nevyraznou
vylisovanou sipkou (trojuhelnickem) na konektoru.

 | 1 | 3 | 5 | 7 | 9 | 11| 13| 15| 17| 19|
 |+5 |D/I| D7| D5| D3| D1| A0| A1|   |R/W|
 |GND| E | D6| D4| D2| D0|   | A2|Vee|   |
 | 2 | 4 | 6 | 8 | 10| 12| 14| 16| 18| 20|

kde

D/I je volba data/instrukce
R/W je cteni/zapis
E je tusim nejaka hrana oznacujici platna data (viz dokumentace ke
svabu 61202) D0 az D7 jsou data (v dokumentaci oznacovane jako DB) Vee
je zaporne napeti ridici jas Jeden svab 61202 umi zobrazit 64 x 64
pixlu a protoze jich displej ma 8, umi celkem 512 x 64 pixlu. A0 az A2
je vyber jednoho z osmi svabu 61202

Ovladani: Velmi podobny princip komunikace, jako maji bezne jedno nebo
dvouradkove alfanumericke LCD displeje. Prehledna tabulka ovladani je
v dokumentaci k 61202 oznacena jako Table 3. Data ke zobrazeni se do
displeje sypou po Bytech, tedy vzdy 8 pixelu najednou. Popis i s
obrazky, jak je tech 64 x 64 bodu adresovanych je take v dokumentaci
ke svabu HD61202. Jeste dodavam, ze dokumentace ke svabu HD61203 je
nepodstatna, protoze ten je zcela sobestacny a neda se nikterak
ovlivnit. Vpodstate pouze periodicky vybira udaje z pameti 61202ky a
cpe je na displej.

Ten softik, co jsem pro to kdysi spachal jsem bohuzel zatim nenasel.

Dekuji
S pozdravem

Petr Sremr
VOS a SPS Rychnov n.Kn.