OT - snekovy prevod

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 12:04:06 CET 2004

>Muze mit snekovy prevod necelociselny prevodovy pomer?? Tj. jinak nez 1:n,
>kde n je cele? Myslem jsem si ze ne, ale jeden motorek ze steracu (tusim z
>nejake Skodovky) co tu mam, me presvedcuje o opaku. Podle mereni ma
>prevodovy pomer cca 1:47.6, pricemz vevnitr je pouze snek na hrideli rotoru
>a ozubene kolo s 37 zuby na 'vystupni' ose. At pocitam jak pocitam, nechapu
>to. Muzete me prosim nekdo nakopnout??

Necelociselny prevod lze dosahnout dvouchodym snekem a kolem s lichym poctem zubu, nebo v obecnem pripade k-chodym snekem a kolem s poctem zubu ruznym od celociselneho nasobku k. Ale Vase mereni to stale nevysvetluje, pokud nechceme pripustit petichody snek a kolo s 238 zuby.

Jeste me napada, nebral jste v uvahu nejake jmenovite otacky motorku, ktere predpokladaji urcitou zatez nebo urcite napajeci napeti, ovsem skutecne otacky byly odlisne od jmenovitych?

J. Hanzal

Electronical devices for chemical laboratory, custom electronics design
Snail Instruments                      Josef Hanzal, M. S.
Vojanova 615                           phone/fax: +420-311-624433
266 01 Beroun                          e-mail: snail@iol.cz
Czech Republic                         URL: http://www.vitrum.cz/snail/
GPS: 49deg58'28" North, 14deg 4'35" East