obsluha LPT v C

michal.grunt@iol.cz michal.grunt
Středa Březen 17 12:04:04 CET 2004

To bych taky rad vedel... zrovna vcera jsem pripojoval LCD display na LPT a
musel jsem prevest program s DOSovskeho cecka do Linuxu (je tam par odlisnosti,
hlavne v te kominikaci LPT). Dal jsem to dohromady (display funguje -
vypisuje), ale vubec nevim co dela napr. tento prikaz (resp. co se objevi va
vystupu LPT):

#define LPL 0x378
outb(LPT, 0x30);

Jak se 'dekoduje' 0x30 a co se objevi na LPT? Tipuji ze se to prevede na
binarni cislo a napr.:
10011xxxx - vyvod LPT_1 se objevi log. 1, LPT_2 log. 0 atd. Je to tak, nebo
jinak?

A pote jsem se setkal s timto prikazem:
outb(LPT+1, 0x30);
A tady uz vubec nevim proc "+1"....
Kdyz si vemu do ruky chytrou knizku tak tam pisi: Na port LPT posleme data
(tech 0x30), ale dalsi podrobnejsi informace tam nejsou.
Zkoumat anglickou dokumentaci v tomto pripade se mi moc nechce protoze tohle je
tak dulezita vec ze to bude nekde i v cestine :) Ale kde...