Podchlazeni LEDky peltierem

Meloun, Jan HCZ Jan.Meloun
Středa Březen 17 12:01:54 CET 2004

	Ahoj,
nevim jestli je to tenhle pripad ale v jednom ze stroju, ktere servisuji
(konkretne je to laserova osvitka tiskovych desek) je blok 32 laserovych
diod(LD) (provedeni mosazna deska cca 16x16cm a na ni diody-kazda v
mosazne objimce ustavena do opticke osy od vyrobce) a tento je chlazen
soustavou Peltieru (4ks).Kazda dioda ma od vyrobce stanoven tzv. smrtici
proud a v prubehu starnuti se ji musi proud pro dosazeni pozadovaneho
tepelneho ucinku na exponovanou desku zvysovat.Smrtici proud byva cca
1100 az 1200 mA (nova LD ma nastaven asi 500 az 600mA) a 50mA pred jeho
dosazenim je dioda odpojena jako nadale nepouzitelna(asi by jeji
"odchod" mohl mit neblahy vliv na modulator). Nevim jak se neceho
dopocitat protoze je malo udaju ale na chladicich tech Peltieru byva tak
26-36 St.C(tepla strana) coz by odpovidalo pomerne nizke teplote na
studene strane.(Pokusne jsem meril pri 50St.C na teple strane mela
studena 0 St.C - Peltier 36x36mm, nap.5V).
				Tolik moje "vedomosti" JM