Vycernala kompaktni zarivka

Trosko Zoltán ztrosko
Středa Březen 17 12:01:49 CET 2004

	Prave vcera jsem dokoncil stavbu "vyvolavaciho zarizeni na DPS"
Mel jsem doma 2 UV zarivky (prepalena vlakna), ktere pouzivaji pro overeni
pravosti bankovek. Ve standardnim zapojeni (tlumivka, starter) se
nerozvitily,
takze potreboval jsem nejaky menic. Problem byl, ze trafo, usmernovac menic
zabiraly moc mista a byly tezke, a uz nemluvim o tepelnych ztratech. Nakonec
jsem pouzival prave ten menic z 9W kompaktni zarivky tak, ze na vyvody,
ktere
vedou k zarivce jsem zapojil transformatorek s hrnickovym jadrem (suplikove
zasoby). Na sekundar jsem pripojil zarivky do serie a paralene k nim
startovaci
kondenzator. Kvuli omezeni proudu jsem dal do serie s primarnim vinutim
kondenzator 47nF (nalezeno zkusmo). Funguje to bez problemu. Potrebuje-li
nekdo nenarocni jednoduchy menic, muzu to doporucit.

Zolo