Poradte s antenou

Ing. Erik Mádle madlee
Středa Březen 17 12:01:48 CET 2004

Cim kratsi privod tim lip. Jestli to jde, zkuste prijimac umistit
az te dire a ten drat (antenu) vytahnout ven cely. Na tech 27 MHz
muze byt delsi nez 1/2 m - zvetsi to dosah.

Pokud prijimac presunout nejde, tak privod k antene udelejte
koaxialnim kabelem. V tomhle pripade je jedno jestli bude
50 ohmovy (treba RG 58) nebo nejaky televizni 75 ohmu.
Na strane prijimace pripojte stredni vodic na antenni vstup
a stineni na zem (kostru) prijimace (pokud mozno co nejbliz
toho ant. vstupu). Druhej konec koaxu vystrcte ven. Na stredni
vodic prijde antena (ten kus dratu) a ke stineni zkuste pripojit
cca stejne dlouhy drat natazeny kolmo k zemi. Plnokrevna antena
to rozhodne neni (na 27 MHz) vychazi hrozne velka, ale mela by
byt lepsi nez ta co tam mate ted.
Dalsi moznost je opatrit si pendrekovou antenu pro CB pasmo
a pripojit ji pomoci prislusneho konektoru misto tech dratu na
konec koaxu (ten by v tomhle pripade mel byt 50 ohmovy).

Erik M.
LFUK-HK
mailto:madlee@lfhk.cuni.cz

---