Dolby Digital Audio Decoder - dotaz na cip

newsrobot newsrobot
Středa Březen 17 12:01:48 CET 2004

Dolby Digital cipy su bezne dostupne asi u 10 vyrobcov v single (len audio)
alebo dual (aj z video MPEG2) prevedeni. Licencia v podstate nieje problem,
ale potrebujete minimalne pozenhanie od Dolby labs, co je zadarmo a sluzi
len na nakup suciastok (potom je to startup fee 10K USD). Dostanete ho len
ak preukazete perspektivnu produkciu, inak bez sance (aj len 100ks). To je
politika Dolby, aby sa nebastlili rozne dekodedy pod ich logom. Treba
vediet, ze nestaci kupit len cip na decoding, ale je potrebne mat dobre
vyrieseny D/A prevod, co je velmi narocne na skusenosti. Tie viete zohnat od
roznych spolocnosti, ja osobne doporucujem Burn&Brown (to len tak).

Co sa tyka toho vykonu potrebneho pre ozvucenie, tak nepotrebujete ani
zosilnovac 5x10W (sinus) plus aktivny Subwofer (alebo pasivny s koncakom tak
na 20W sinus). Jedine, ze by ste boli hluchy alebo mali velmi zlu akaustiku
v miestnosti. Pocitam s miestnostou tak asi 5x6 m max. Je to velmi zavisle
na pouzitych reproboxoch. Ani s kmitoctovu charakteristiku by som to nevidel
ako problem, lebo cely Dolby Digital (AC-3) je postaveny na difirencaci
frekfencnych pasiem, co je velmi vhodne na komprimaciu a taktiez na
ozvucovaci stupen.
Ja osobne mam postaveny koncak 6x20W s TDAxxxx cipmy (bezne dostune) a repro
za 8.000,- SKK a v panelakovom byte to nerozoznate od nejakeho Technikcs-u
za 20.000,- Mam externy AC-3 decoder, ktory je velmi dobry z vypredaja z USA
za 99,- USD s dig. vstupom. To som ale kupoval pred 2 rokmy a dnes by som to
postavil aj s DTS (aj ked tychto filmov malo).

Co sa tyka toho sumu, tak to by som tvrdo reklamoval, lebo v manuale a ani v
katalogu Sony to napisane nikde nieje, ze si musite kupit zariadenie v
kategorii 30K lebo to nesumi. Taktiez tam najde parameter odstup signal/sum
a ten je niekde -xx db !!! Treba si davat pozor na "vychcanych" obchodnikov,
lebo dnes aj ten najvacsi SHIT je predavany ako HIGH TECH HOME THEATRE, aj
ked je od Sony (u nich obzvlast, nikdy Sony).
Co sa tyka reklamacie, tak ak Vam to nevymenia, tak sadnite k mailu a
napiste vyrobne cislo zariadenia znacku a vyrobcu priamo do Dolby support a
ze ste sklamany z DOLBY, ze si daju logo na kazdy SHIT. Toto urobil jeden
moj znamy a to ste mali vydiet ten fukot. Bolo to sice v Nemecku, ale dostal
od Sony exte aj bedne ako kompenzaciu (aj preto nechcem Sony) !!! Nedajte
sa.

Asi som Vam nepomohol

Bye

Lubos