Prestavba zdroje od PC

Wek wek
Středa Březen 17 12:01:47 CET 2004

Seriozne:
1. chladice v zdrojoch byvaju na roznych potencialoch, videl som uz aj take, co boli original priskrutkovane ku krabici. Samozrejme
tam boli chopovacie tranzistory na izolacnych podlozkach. A to je asi aj ciastocna odpoved pre Vas - ak su vsetky tepelne kriticke s
uciastkey na chladicoch, tak sa chladice daju zvacsit cez izolacne podlozky na krabicu, na kvapalinove chladenie atd.
2. kedysi som cital o serioznom mainframe, ktory riadil otacky ventilatorov na zaklade merania teploty vo viacerych bodoch vo vnutri
. To je rozumny kompromis medzi hlucnostou/spinenim/vykonom/cenou atd., kedze zdroj+rozmery nemusel byt predimenzovany a pocitace (a
to o PC plati dvojnasob) sa na plny vykon pouzivaju zriedka. Samozrejme v takom pripade je uzitocne mat k dispozicii aj rozne znizov
ania vykonu(frekvencie) procesora, dynamicke vypinanie pamati od cache cez operacnu po HD, dynamicke ovladanie rezimov videoprocesor
a atd.
3. Craye su (boli) chladene "normalnou" chladnickou s freonovym okruhom. Ak sa vyparnik urobi dostatocne velky, staci mu aj prirodze
na cirkulacia. Hucat potom bude freonove cerpadlo :-(((
Ale toto asi nebola odpoved, aku ste ocakavali.
Univerzalna ani neexistuje. PC ste si kupili s tym, ze je pomerne lacne, tak necakajte komfort. Medzi autami je z najtichsich RollsR
oyce, ale za to treba zaplatit.
Jano Waclawek