nabijec NiCd

Ing. Vladimír Anděl vaelektronik
Středa Březen 17 12:01:41 CET 2004

Pokud chces mit jistotu, ze se vsechny clanky nabijou, mas nasledujici
moznosti:

1. nabijet proudem 0,1 C po dobu 12 az 14 hodin bez ohladu na stav clanku
pred nabijenim. Uzavrenym clankum prebijeni nevadi, vznikajici kyslik se
rekombinuje (spaluje) a pri tomto proudu se clanek neprehreje. Spolehliva,
ale pomala metoda.

2. nabijet rychle, ale pro kazdy clanek mit chytreho brouka zvlast. Podle
mne trochu prepych. Navic mam dojem, ze kdyz do nabijecky omylem dam
skutecne nabity clanek, ten brouk ani nemusi poznat ze uz nema nabijet.

3. nebranit se vybiti pred nabijenim. Vetsinou do nabijecky davam vybite
baterky a kdyz nektera neni uplne vybita, je to jen obcas. Potom s klidem
nabijim zrychlenym nabijenim (ne rychlonabijenim) proudem cca 0,3 C do 75%
nabiti a dale proudem 0,1 C dodam zbytek. Na to staci obycejny casovac,
navic ten proud je bezpecny z hlediska mozneho prehrati clanku (neni treba
merit teplotu). Taky neverim na prehnany pametovy
efekt, ale tento postup je spolehlivy a k baterkám setrny  Moje nabijecka je
popsana na www.mirnet.cz/vaelektronik  v bastlirskem koutku.
Andel