nabijec NiCd

Bohumil Novacek Bohumil.Novacek
Středa Březen 17 12:01:41 CET 2004

Logicky reseni je kazdy hlidany clanek nabijet zvlast, jinak to asi nepujde. Co
se tyce vhodnych obvodu tak na NiMH a NiCd uz par let uspesne pouzivam MAX712
(lze i MAX713, lisi se detekci nabiteho stavu - 713 je vhodnejsi pro NiCd, 712
pro NiMH), ma dva nabijeci mody, pomaly a rychly, pomalym udrzuje, rychlym
nabiji, umi jeden az 16 clanku, clanky nevybiji, kdyz jsou vybite pod minimum,
tak je nejdriv zkusi udrzovacim proudem pomalu dobit na minimalni napeti, kdyz
se mu to podari, nabiji normalne dal. Dal ma hlidani omezene casem a taky
teplotou clanku.
Kdyz tomuhle obvodu vnutim nabite akumulatory, tak mu trva asi 2 minuty na
zjisteni, ze by je nabijet nemel, a prepne se do udrzovaciho modu, to pri
nabijeni zhruba 1C. Toliko me zkusenosti

B.Novacek