Ziarovka v mikrovlnke

Pavel Hudecek pavelhudecek
Středa Březen 17 12:01:34 CET 2004

> Lze dosahnout toho, ze zarovka vydrzi dlouho bez omezeni vizualnich
efektu?
> napriklad pri pouziti mikrovlnky s regulaci vykonu.

Regulace vykonu by mohla pomoci (tedy pokud se nejedna o regulaci
prerusovanim, coz je nejcastejsi), ale zasadni vyznam ma to, jestli dojde
k prasknuti v dusledku tepelneho pnuti ve skle. Asi nejlepsi by bylo
nahrat zarovku predem, aby cela banka mela teplotu, ze skoro zacne
meknout. Jinak muj rekord je asi 10 minut, kdy zarovka potom vypadala,
jako kdyby ji nekdo nejprve zplacnul o dva centimetry a potom jeste do
nekterych mist udelal dulky.

Pokud je dostatek zarovek, je to docela dobra zabava na malou
domaci party. :-)))

Dluzno jeste dodat, ze k zapaleni vyboje je potreba nizky tlak, takze
pokud dojde k vypnuti v dostatecne pokrocilem stadiu, vyboj
jiz nelze v dusledku vysoke teploty a deformace banky obnovit.
Totez plati pro regulaci prerusovanim.

H.

------
http://www.diametral.cz