Ziarovka v mikrovlnke

Lubor Otta butan
Středa Březen 17 12:01:33 CET 2004

> Myslim ze spocatku od vyboje, jakmile jeho teplota dosahne
> 200 st. C zacne sklo docela dobre vodit, a pak se asi ohriva samo.

Ano to je presne ono. Pokud sklo nepraskne, zacne se v miste vyboje
zhavit do cervena a prohybat v dusledku podtlaku. V pripade ze nyni
zhasnete vyboj (napr vypnutim a zapnutim) uz se v dusledku zvyseneho
tlaku neobnovi, ale banka se tavi dal.

Podle mne neni duvodem zmena tlaku, ale teplem ziskana vodivost skla. Vodive sklo odstini (castecne) vnitrni prostor banky a intenzita pole uz nestaci k novemu zapaleni vyboje.
Ted jsem na ty ukazy tak zvedavy, zetam snad strcim zarovku dobrou :-)
Lubor