Dioda BAT 49

Pavel Hudecek pavelhudecek
Středa Březen 17 12:01:33 CET 2004

> koupil jsem si diodu BAT 49 a byl jsem nemyle prekvapen jeji zahadnou
funkci!
> Obcas naprazdno (na jeden konec jsem pripojil napeti +5V a druhy jsem
pripojil
> na volmetr) nameril nekdy napeti 20-30V ! A nekdy 5V.

To se tam docela normalne usmernilo nejake rusici napeti.

> A navic jsem zil v domeni za ubitek na diodach BAT je neco kolem jedne
> desetiny voltu a ono je 0.3V.
> Jak to je teda s tim ubytkem na teto diode.

Ubytek napeti na diodach je logaritmicky zavisly na proudu.
Podle druhu diody zacina pri ruznem napeti (Si 0,65V, shottky 0),
ale potom v kazdem pripade roste. Zpocatku rychleji a potom se
narust zpomaluje, takze napriklad pro tuto diodu pri 25°C:

10 uA  - 40 mV
0,1 mA - 170 mV
1 mA   - 250 mV
10 mA  - 320 mV
100 mA - 420 mV

Dale se charakteristika shottkyho diody zacina
tak trochu linearizovat:

1 A - 0,75 V
3 A - 1 V
10 A - 1,5 V

> Potrebuji co nejmensi - bateriovy provoz kombinovany se sitovym napajenim.

Nezbyva nez to spinat tranzistorem, nebo pri extremnich narocich rele...
Pri mensich narocich jen velmi predimenzovanou shottkyho diodu.

H.

------
http://www.diametral.cz