Velky disk - problem s Woknama

Martin Hankovec Martin.Hankovec
Středa Březen 17 12:01:30 CET 2004

>V DOSu me to neprekvapuje. Vidim z neho asi 2GB a na tu cast se mi
>podaril DOS nainstalovat. Ale uz tam nedokazu dostat ani Wokna 95
>ani NT. Ale kdyz NT nabootuju ze starteho disku, ten velky vidim cely
>a bez problemu bezi. Prosim, poradte, nebo alespon navedte. Dekuju.

DOS pouziva FAT16, proto je omezeni na 2GB. Chcete-li pod Win9x
pouzit vetsi, musite vytvorit vetsi oddil pomoci fdisku (se zapnutou podporou
velkych disku) a potom ho zformatovat na FAT32 (Win98 urcite umi samy pri
instalaci). Muzete pak instalovat W9x treba na 20GB partition (i kdyz nedoporucuji).

Win NT je vetsi orisek. 2GB omezeni vyplyva z toho, ze se nejprve vytvori
DOS FAT partition (z toho to omezeni na 2GB) a potom se to potom preklopi
na NTFS. Chcete-li proto WIN NT na vetsi nez 2GB partition, musite si nejprve
tuto partition (typ NTFS) vytvorit treba ve fungujicich WIN NT a potom tam
nova okna nainstalovat.

S pozdravem a pranim pekneho dne

Martin H.

Hledate v zivote harmonii a trvale stesti?
Zkuste se podivat na http://chram.hyperlink.cz
Naleznete tam pribehy, harmonizacni cviceni ...
... prislovi a neco z cinske kultury