Chytry vysavac BYLO: Roboti

Igor Cesko cesko
Středa Březen 17 12:11:13 CET 2004

  Zdravim!

 Na vyvoj bych jednoznacne volit PC platformu. Temer vsechny
nase pristroje obsahuji embedded PC a ma to sve vyhody - hlavne
kopec vyvojovych prostredku a rychlost vyvoje.
 Napr. mame skonstruovany elektromer na baze DIMM-PC. Je to
386-ka spolu s 4MB disk a 2MB RAM, RTC, CMOS je ako
EEPROM, BIOS uz podporuje upload na disk po seriovej linke,
rozmery cca 4x6cm atd - vid info na internete (HW.cz, mite.cz).
Jedinou nevyhodou je (a co mi osobne vadi) dlhsie bootovanie:
DIMM-PC cca 12 sekund, ostatne embedded PC cca nad 30
sekund.
  Hlavnou vyhodou pre vysavac je tu aj dostatok pamati - trasovanie
terenu.
  Konstrukciu by som zvolil napr. aby boli vstupy a vystupy napr.
cez paralelny port. Takto je rieseny aj nas elektromer. Mate to na
stole napojene na LPT port a soft robite na Pentiu II. Ak to mate
odladene a vyskusane, tak odpojite LPT soft hodite do DIMM-PC a
to osadite do dosky - a mozete to nechat cez noc testovat
prakticky - rano uvidite ake skody to napachalo - stiahnete si
logovaci subor z DIMM-PC (zaznamy o pohybe a prekazkach) a
odladujete dalej. Velmi sa mi tato metoda osvedcila.

  S pozdravom
                           Igor

> Ja bych se vyvoji vyssiho SW na PC vubec nebranil, ale v tom vysavaci nevim nevim.. Prumyslove PC je dost drahe, to si asi na vyvoj GPL nebudeme moct dovolit a v konecne podobe vysavace asi uz vubec. Davat do vysavace orezane PC, tim si zadelate na 1000+1 problemu - mechanicke reseni, napajeni,
mechanicka odolnost, protiprachova odolnost...
> [...]
periferek.
> Z x86 rady bysme asi museli volit nejake rychlejsi AMD (co s nim stavi treba mite) a to ta motorola vyjde vyrazne levneji. Minimalne proto, ze to AMD-cko v sobe ma zase jen to PC, tedy periferie na pripojeni klavesnice mysi, PCI, floppy a podobne periferie, ktere v tom vysavaci budou na nic,
ale treba SPI nebo preddekodovanou sbernici to nema.

> Pripojeni pres CF jsem rozhodne nemyslel. To bylo prave to omezeni, kvuliva kteremu bych nechtel do vysavace dat palma, ale vyrobenou desku. Palmem bych zabil hromadu sikovnych periferii uvnitr dragouna, nicmene vyvijet nejake kousky SW ve spolupraci s palmem, proc ne?
>
> Na tu motorolu jsou free prostredky taky (vcetne linuxu, gcc...) www.uclinux.org a pri vhodnem spojeni s PC se vyvoj prilis nezpomali a to, ze se odpoutame od platformy PC si usetrime casem milion trablu s tim, ze si ssebou vlacime kompatibilitu s PC-XT.. PC v sobe obsahuje spoustu veci, ktere
v tom vysavaci nepotrebujete.. Vyvojovy HW si muzem vymyslet a vyrobit a necekam nejakou enormni cenu. Rozhodne to nebude za 300 korun, ale zase to bude na miru, coz se rozhodne vrati.

> Jirka N.

-------------------------
Ing. Igor Cesko
Hardware & Software