Chytry vysavac BYLO: Roboti

carradio@iol.cz carradio
Středa Březen 17 12:11:02 CET 2004

Snail Instruments wrote:

> Jestli se nemylim, takovehle zarizeni pouzival uz Neznalek ve Slunecnim Meste. Bohuzel si nevzpominam, jak se to jmenovalo, snad me nekdo z mladsich ucastniku doplni :-)

Jsem spise z tech starsich , ale tady to mate :

Rano Neznalka probudil jakysi podezrely zvuk . V rozespalosti mu to
pripadalo jako by nablizku zabzucela vcela nabo se zapjal skrinovy
vysavac . Otevrel oci , a tu uvidel na podlaze nedaleko postele
podivny malicky strojek . Lezl po pokoji od steny ke stene a bez
ustani bzucel . Vypadal jako zelva : shora byl take tak vypoukly a
zespod plochy . Neznalek vyskocil z postele , pridrepl , ze se
slozil jako skladaci metr , hopsal za strojkem a pozorne si ho
prohlizel . Strojek byl natren tmavozelenou emailovou barvou ,
nahore byl dirkovany jako cednik , dole ho obepinal leskly
niklovany pasek s vetsimi otvory v podobe ocek . Po strane bylo
krasnymi stribrnymi pismeny napsano : KYBERNETILKA .
Co je tohle za slovo ? zeptal se v duchu Neznalek . Nejspis jmeno
toho stroje . Vtom dolezl strojek ke Strakackove posteli ; valelo
se tam spousta papirku od bonbonu . Strojek prejel po papircich
sem a tam - a papirky zmizely , jako by se do zeme propadly .
Potom strojek nakoukl pod postel . Chvili se odtamtud ozyvalo jeho
bzuceni .
.
.
.
Strojek zatim dolezl ke dverim a zapiskal . Dvere se jako na povel
otevrely a strojek uz se hrnul do vedlejsiho pokoje . Tam se take
probehl , dokonce i pod stul zalezl , az nikde nezustalo ani smitko
.
.
.
Strojek skoncil praci , prilezl doprostred pokoje , zatocil se na
miste , jako by se rozhlizel , pak zamiril do kouta a zmizel za
malickymi dvirky ve stene .

Tady vidite , ze celou problematiku je treba resit komplexne , a
ne se soustredit jen na jednu cast (vysavac) . Bohuzel v puvodnim
pramenu neni nic o napajeni , algoritmech ani nejake podrobnejsi
konstrukcni udaje . Jen stoji za povsimnuti , ze ten strojek uz
tehdy pouzival email :-)

Mazac