eagle > podklady pro profi vyrobu

Andy Jancura andy_jancura
Středa Březen 17 12:10:58 CET 2004

Ahoj,

>V jakem formatu vyrobci prebiraji (nejradeji) data? (ze by GERBER? ale ten
>ma spoustu nastaveni, kterym nerozumim) Zkuste to prosim trosku blize
>popsat.

Gerber ako taky ma nasledovne parametre: jednotky mm/inch, numericky format
napr. 5.3 (prva cislica udava pocet miest pred desatinou bodkou, druha za
desatinou bodkou, de facto je urcena presnost). Okrem toho, sa da este
vybrat format s ulozenim vsetkych nastaveni a parametrov priamo do suboru
(RS274X) alebo sa pred kazdym typom ciary nastavi jej D-kod, ktory ma
priradeny na fotoplotri (G54).

>Dale - da se povazovat za rozumny prumer der (drill) prokovu (via, tedy bez
>nohy soucastky) 16 mil? Defaultove nastaveny DRC mi hlasi, ze uz je to
>malo.

Minimalny priemer prekovenej prechodky si musite zistit priamo u vyrobcu,
pretoze je to technologicky parameter, tak isto ako minimalna sirka ciary a
izolacnej medzery.

>Pripadne napiste dalsi poznamky ktere by mi mohly byt napomocny s tvorbou
>kvalitni predlohy.

Vsetky technologicke parametre si treba nastavit priamo v navrhovom systeme.
Lepsie systemy si ich dokazu ulozit do technologickych suborov, pri tych
lacnejsich je najlepsie si urobit pre kazdeho vyrobcu jeden cisty pcb-subor,
kde si nastavite vsetky parametre a ulozite pod nazvom vyrobcu, napr.
PCBpool. Pred navrhom si ho len otvorite, premenujete a importnete netlist.

A.