Externi modem ROCKWELL FM-56VT - help + modemove silenstvi

J. Polívka jpolivka
Středa Březen 17 12:10:58 CET 2004

DECT je docela pekna vec :-) Par parametru:
Symbolova rychlost kanalu je neco pres megabit (1.07...Mbps). Kanal je rozdelen do 12+12 casovych slotu. 12+12 se mini jako 12 slotu Rx (sluchatko->zakladna) a 12 slotu Tx (zakladna->sluchatko). Prenosova rychlost jednoho slotu je tedy 32kbps. To vychazi z audio-kodovani v DECTu, kde se jede 8kHz, 7bit. Pokud se alokuje vice slotu najednou, lze tedy prenaset data rychlosti az 384kbps fullduplex (obsazeno vsech 12 slotu tam i zpet). Pokud by komunikacni system pouzil "specielnich" formatu slotu, lze omezit mnozstvi doplnkovych informaci a zvednout prenosovku na asi 440kbps. Tolik teorie, realita je trosicku jina :-)

Modul MD32 prenasi maximalne 19200, protoze ma komunikacni seriovy port na 19.2kbps, ve vzduchu alokuje jeden duplexni slot (1+1) a zbytek do 32kbps se z casti pouziva pro prenos dalsich dat (umi se chovat jako transparentni kus kabelu, takze prenasi i stav dalsich dratu jako je DTR, RTS, CTS... a z vetsi casti je nevyuzity.

Siemens dela take "domaci" DECT-modem, uz jako hotovou krabici, ktery umi prenaset az 115.2kbps (osobne vyzkouseno), rika si M101-data. Ether jsem nezkoumal, soudim, ze obsadi asi 4 sloty... 115.2kbps nejspis zase vychazi z omezeni serioveho portu. Dela se jeste M105-data na USB, ale ten jsem zatim nemel v ruce, takze nevim. Kdyz si predstavim, jak je udelany HW v gigasetu, cekal bych IMHO alokaci az 6ti slotu a prenosovku tak do 180kbps.

K tomu pripojovani k telefonni lince: M10x-data lze radiove pripojit bud k jine M10x-data, nebo k Gigasetove zakladne, ale jen ISDN. K analogove to nejde, protoze Gigaset v sobe nikde neobsahuje datovy modem pro analogovou linku. Jedine co by slo, koupit si z rady gigaset takovy ten modul pro bezdratove pripojeni dratoveho telefonu a pripojit k nemu klasicky modem (manual myslim mluvi o omezeni asi do 14.4kbps, pravdepodobne z duvodu omezenych prenosovych schopnosti DECTu). Samozrejme, je tu i alternativa dat analogovy modem nekam k zakladne a parem M101-data ho bezdratove pripojit k pocitaci...

Pokud se zajimate o DECT nejak vic, dalsi kdo dela DECT moduly je ALPS, ale take jen na 19200. O dalsim vyrobci, ktery by nabizel na DECT neco jineho nez telefony nevim.

BTW: Kdyby nekdo vedel o nekom, kdo dela nejake dalsi moduly na DECT, moc by me to zajimalo :-)

Jiri N.