Budic +/- 20V

Petr Krc pekr
Středa Březen 17 12:10:58 CET 2004

Ales Filip wrote:
> Potrebuju sledovat, kdy se otevrou dvere, ale cidlo nesmi byt videt.
> Napadlo me tedy tam dat misto kontaktu Hallovu sondu.
> Myslite, ze by to zvladla ?

Proc ne.

> Kde se da koupit ? V GM jsem nic nenasel.

V GM je maji (TLExxxx). Tedy v katalogu je maji. Pres pult jsem je tam
nikdy nekoupil.

Ale naco ji kupovat? Nevali se nekde kolem vadny ventilatorek?

Jiri Reich wrote:
> Co takhle KMZ 51? Citlivost dostacuje pro snimani magnetickeho pole zeme.

Takze krome otevreni dveri poznas i prepolovani magnetickeho pole zeme :)

<IAN 21.5.1999>
===============
Indukce magnetickeho pole dosahuje na rovniku 31 microT, na severnim
polu 58 microT, ale na jiznim dokonce 68 microT. V zasade dipolove pole
ma vsak i svou kvadrupolovou a oktupolovou slozku. Na geograficky
severni zemske polokouli se vsak naleza jizni magneticky pol v poloze
78,6 stupnu s.s. a 70,1stupnu v.d. a osa magnetickeho dipolu je sklonena
k rotacni ose pod uhlem 11,5 stupne. Poloha magnetickeho polu relativne
rychle driftuje o 0,4 stupne za 10 let. Vuci stredu Zeme je magneticka
osa vyosena o 450 km. Velikost indukce magnetickeho pole Zeme v posledni
epose klesa v relativni mire tempem 5.10-4/rok, tj. asi o 30% za
poslednich 1600 let. Magneticka osa dale podleha precesi v periode
9000 let.
V poslednich 70 milionech let dochazi v prumeru 3krat za milion roku k
prepolovani zemskeho magnetickeho dipolu.

--
Regards
           Petr Krc