Převodník DAC08

Jaroslav Lukesh lukesh
Středa Březen 17 12:10:57 CET 2004

On Mon, 30 Jul 2001, Petr Krc wrote:

> Obecne ano, nebot kazdy budic ma nejakou vystupni impedanci, ze ktere se
> da odvodit cas potrebny na vybiti vstupni kapacity IGBT. V praxi se to
> ovsem moc nepouziva, nebot naprosta vetsina IGBT nevyzaduje zaporne
> napeti pro plne uzavreni a dynamika rozpinani byva pri pouziti beznych
> budicu zpravidla dostatecna. Pri _velmi_ rychlem rozpinani proudu mohou
> navic nastat dalsi problemy s EMI.

Dik za informaci, asi se na zaporne napeti vykaslu, u budicu IGBT se s nim
nikde nepocita co jsem zkoumal datasheety. Obvykle to resi tak, ze uz
samotny budic ma cca 2x vetsi sink nez source..

> RS-Components?

No, rekl bych ze asi jedine RS - tedy Alfatronic - jinde jsem je nenasel.

> Jinak budice delaji krome MOTOROLy take IRF (IR21xx), Harris, ST, LT,
> MICREL, TelCom, TI, a spousta dalsich.

Nevite nejaky konkretni typ ? Ty IR21xx jsou spis halfbrige drivery s
jednim izolovanym highside budicem a jednim 'spodnim'. Obvykle maji
ochranu aby nemohlo dojit k soucasnemu sepnuti. Tyhle typy nepotrebuju.
Omrknul jsem par ST a LT ale neco tak pekneho jako MC33153 jsem nenasel
a spis za mnohem vetsi cenu. Ted se rozhoduju jestli ho objednat nebo to
postavit z tranzistoru.

> Mozna budou dostupnejsi.

Zda se ze tyhle veci moc v bezne nabidce nejsou - napriklad IR21xx jsem
nasel u EZK ale takovy divny typ - rizeny RC oscilatorem takze nic moc
pro nejake smysluplne uziti :-)