[??] ? ??? ?? ??? ?? ?????

Naprstek Jiri-R54332 Jiri.Naprstek
Středa Březen 17 12:10:56 CET 2004

| Odes?latel: Ing. Ji?? Vojtek <j_vojtek@del.cz>
| Zdravim,
| mam nasledujici problem, pokusil jsem se svuj starsi 13 GB IBM disk ze
dvou oddilu spojit do jednoho a FDISK mi tvrdil, z na disku
| je 8033MB mista. A nic jsem s tim neudelal. Pak jsem to zkusil pod
linuxem a ten to pochroupal v klidu, jen mi psacl, ze tam mam vic
| nez 1024 cylinder a ze to muze vadit. Jo a udelal z oho dynamicky disk.
Tak jsem to vzal na 2000ky ty to v klidu zchroupali a
| naformatovali v FAT 32. Nasledne jsem to formatoval jeste jednou (v
puvodnim systemu) a vse OK, jen jak pustim fdisk zase mi do oci
| tvrdi Velikost disku 12896MB Na disku je celkem 8033MB mista Nevi nekdo
co s tim. PQMAGIC z toho byl taky zmateny a chvili ukazoval
| to a chvili ono. Jo a jednou mi fdisk rikal, ze ten disk ma 512MB.
|
| PS: biosem to nebude, uz jsem to v tehle sestave jednou mel jako cely
disk a bez problemu.

Verte mi, je to microsoftim fdiskem. ZAPOMENTE na microsoft a verte
linuxovemu fdisku. Linux taky namontuje a zformatuje disky, ktere pod
dosem/windows nejsou pouzitelne budto nejakou chybnou geometrii, nebo
vadnymi sektory.

Nedavno jsem zachranoval komusi disk, no samozrejme kdybych to nedelal v
linuxu, tak bych mu data nevydoloval (disk ani nebyl videt jako disk, ale
jenom v linuxu jako zarizeni, takze tam to slo).

Zdravi

             Jaroslav Lukesh, K-net
               http://www.k-net.cz
      Multimedia, Networking, Communications