Ceske stereo u TV karty

Pavel Chromy mac
Středa Březen 17 12:01:25 CET 2004

On Mon, 2 Jul 2001, Pavel Sklenar wrote:

> Predpokladam ze je na vstupe PAW filter, ten moze byt urceny iba pre prijem
> jednej normy. Ked mi poslete jeho oznacenie skusim vam vytypovat nahradu.
> Neviem aky je obvod TDA9820,mje mozne ze ho treba nejakym sposobom prepnut
> na prijem druhej normy.

V modulu pro prijem zvuku to vypada takhle:

       1k1  5,5MHz
 >--+--[_]---||||----+----> TDA9820 (1)
    |         |      |
    |        ===     |
    |                |
    |        6,5MHz  |
    +--[_]---||||----+
    |         |
    |        ===
    |
    | 650ohm 5,74MHz
    +--[_]----|||----+----> TDA9820 (15)

              ===

(to je puvodni zapojeni)
Cili umi to prijimat B/G ve stereu a D/K mono.
Filtry pro L+R kanal jsou zapojene paralelne a PLL v TDA9820 se samo chyti
na spravne frekvenci to neni problem.

Podle doporuceni na TVfreak jsem upravil i vetev pro R kanal
paralelnim pripojenim pripojenim keramickeho filtru 6,25 MHz.
To ale zpusobi vrceni ve zvuku.
Kdyz ale odpojim orig.
5,74 filtr a necham tam jenom 6,25 chodi mi stereo perfektne ciste,
ale samozrejme jenom v D/K - B/G je pak mono.

Z uvedeneho vyplyva, ze dozvukoveho modulu jdou fsechny frekvence, ktere
jsou potreba, pouze je potiz pustit do TDA9820 obe normy bez rusiveho
vrceni. Mam za to, ze TDA9820 je zmatene z takhle blizkych kmitoctu
6,25 - 5,74 = 510 kHz, datasheet udava, ze drift of free running
frequencies je 500 kHz. Navic je v datasheetu uvedena pro normu D/K
mezinosna pro druhy kanal 6,74 (???).

Jak je naznaceno v nakresu, filtry 5,5 a 6,5 jsou 4 nohove, prostredni
nohy spojene k zemi, 5,74 je 3 nohovy. 6,25, ktery jsem tam pridal je 4
nohovy (prostredni spojene k zemi) - muze mit tohle nejaky
vliv?

Podle toho jak jsem se dival na ruzne moduly by melo stacit vygenerovat
smesovacem posunout 6,25 na 5,74 a jak puvodni 5,74 tak nove ziskany
namichat a pustit do TDA9820.
Otazka jak nejlepe - co nejjednoduseji (nejaky IO) - tohle vyresit.
Nebo pouzit nejaky hotovy modul?

U prodavanych modulu je napsano, ze jsou ladeny na prvni mezinosnou
38,9 MHz - co to znamena?

Diky,

	Pavel Chromy