programator PIC

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 12:01:24 CET 2004

>nevite nekdo o levnem programatoru (do 1000 Kč), ktery by zvladl pokud mozno
>vsechny PIC nebo aspon PIC 16Fxx a PIC 16Cxx. Byl bych rad, kdyby se to dalo
>nakoupit pres Internet.

Pro PIC12xxx a PIC16xxx existuji v principu tri programovaci algoritmy  - seriovy pro Flash pamet programu, seriovy pro Eprom pamet programu a paralelni. PIC17... maji specialni algoritmus, PIC18... maji komplexnejsi variantu serioveho programovani.

Nejvice je programatoru, ktere umi jenom 16C84, 16F84, pripadne i 16F87x a 16F62x (tyto obvody maji stejny algoritmus, ale ovladaci software nemusi o novejsich obvodech vedet). PIC ma vlastni casovani programovaciho cyklu a nevyzaduji tedy presne casovani od PC. Vetsinou jsou na seriovy port.

Dalsi pocetnou skupinou jsou programatory pro 'temer vsechny' PIC16Cxx a 16Cxxx, ktere maji seriove programovani ale vyzaduji presnejsi casovani ovladacich signalu. Vetsinou na paralelni port.

Programatoru, ktere umi i paralelni algoritmus je mensina a obavam se, ze do 1000Kc asi zadny. Paralelni algoritmus maji 16C54, 55, 56, 57, 58 a 16HV540.

Vybaven temito vedomostmi bych zkusil v oblibenem vyhledavaci zadat neco jako '+PIC +Microchip +programmer'. Pokud by mi nebylo lito ~3000Kc, koupil bych si nejaky tuzemsky vyrobek, je to asi za nejmene penez nejvice muziky.

J. Hanzal

Electronical devices for chemical laboratory, custom electronics design
Snail Instruments                      Josef Hanzal, M. S.
Vojanova 615                           phone/fax: +420-311-624433
266 01 Beroun                          e-mail: snail@iol.cz
Czech Republic                         URL: http://www.vitrum.cz/snail/
GPS: 49deg58'28" North, 14deg 4'35" East