Prudova zatazitelnost vinutia

Petr Simek psimek
Středa Březen 17 12:01:21 CET 2004

On Tue, 10 Jul 2001, Kollar Pavol wrote:

> [...]
>
> navinul som si trafo (EI plechy) a nejako som neodhadol pozadovany prud.
> Priemer drotu som dal 0.55mm, co mi pre prudovu hustotu 2A/mm stvorcovy
> dava max. 475mA (vtedy som pocital s poziadavkou 500mA). Teraz ked
> ozivujem zariadenie som premeriaval odbery, a potreboval by som max. (v
> zavislosti na zobrazenom cisle na display) 850mA. Vydrzi to povodne
> vinutie takyto prud alebo mam radsej pouzit dalsie pridavne trafko
> (povodne nechcem premotavat pretoze su tam dalsie 4 sekundare ktore su v
> poriadku). Pripadne aka je maximalna znesitelna prudova hustota vinutia

Ten drat se vam urcite neprepali kdyz ho zatizite na 170% , jina vec je
zda se vam nebude presycovat jadro - je treba overit zda pro odebirany vykon
jadro odpovida a zda nedojde k moc velkemu otepleni trafa. To vykousite
nejsnaz tak ze ho zatizite pozadovanym prodem a nechate pracovat no a za
hodinku uvidite zda je to OK - kdyz na nem udrzite ruku (a nespalite se)
tak to pujde :-)