Mereni proudu v automobilu

milan.klesa@ct.cz milan.klesa
Středa Březen 17 12:01:21 CET 2004


Zdravim,

>-----Původní zpráva-----
>Od: Zdeněk Nikl /GRS,NSG 
>Odesláno: 10. července 2001 12:03
>Komu: Zdeněk Nikl /GRS,NSG; hw-news@list.gin.cz
>Předmět: Mereni proudu v automobilu
>
>Jeden znamy si chce postavit do auta ampermetr s dvema
>sedmisegmentovkami LED. Potrebuje merit proud, ktery tece do baterie pri
>jizde (tzn. dobijeci) a proud, ktery se z baterie odebira pri zastaveni
>vozidla, ale pri napr. rozsvicenych svetlech (tzn. vybijeci). Ma jiz
>vytvoreny bocnik, na kterem je pri pruchodu proudu cca.50 A ubytek
>napeti cca. 40 mV. Potrebuje tedy postavit voltmetr se dvema cisly v
>rozsahu 0-100 mV s rozlisenim 1 mV a s indikaci polarity
>(dobijeci/vybijeci proud). Napada vas nejake schema. Zkoumali jsme C520D
>a modul ADM2001, ale zatim jsme moc nepostoupili. Diky za kazdy napad.
>Ahoj Zdenek.
A nebylo by lepsi pouzit klasicke obvody ICL7107 (to ICL spis tusim, 
ale vyrabelo to asi vice firem), meri vstupni napeti +/- 200mV s presnosti 
na desetine misto (3,5 mistné zobrazeni), pak uz staci jen udelat potrebny 
predradnik, aby napeti z bocniku bylo prezentovano jako prislusny proud. 
Na vystup polarity by sla pripojit ledka, ktera by signalizovala smer 
tekouciho proudu. Nemusi byt pripojeny vsechny cislicovky, ale treba 
jen posledni dve. Desetinou tecku ten obvod stejne neovlada.

ByE milan (milan.klesa@ct.cz)






Další informace o konferenci Hw-list