Mereni proudu v automobilu

Hynek Sladky sladky
Středa Březen 17 12:01:18 CET 2004

> To asi nepujde. Zatim co jsem vydel, tak 7106 byla vzdycky napajena

> jednim napetim 9V zatimco 7107 potrebovala +/-5V. Asi vice by se
> zjistilo z datasheetu, ale ten jsem ja osobne nikdy nestudoval.

To je mi ale debata... Neni to snad jedno, jestli mam +5V -4V nebo 9V? Tam jde preci o neco jineho: jak tam pripojit vstupni napeti.
Teprve pak muzu rict, ze pro napajeni bude/nebude potreba zaporne napeti vztazeno k spolecnemu potencialu. Pripomina mi to jeden
dotaz ohledne symetrickeho/nesymetrickeho napajeni operacniho zesilovace. Vzdy jde jen o to, co je pro mne nulovy potencial...
Mimochodem, do auta jsem upravil modul s ICL106 jako voltmetr, a to tak, ze je napajeny z palubni site a zaroven ji meri - a bez
menice! Ted jen uvazuji: je to symetricke napajeni nebo neni? Kdyz vezmu voltmetr, tak tam namerim bud 9V, nebo +5V a -4V... :-)

Omlouvam se za trochu filozofovani a tim padem off-topic, ale trochu me tato debata po ranu rozesmala.

Hynek Sladky