dokumentace

Jakub Slajs xslajsj
Středa Březen 17 12:01:17 CET 2004

> Ctete radsi datasheety a ne reklamni letaky :-). Samozrejme,
> ze se da napsat program, kde 1MHz=1MIPS. Ale ten program bude
> mit jednu vadu - nebude se dat na nic moc pouzit :-(

Nerozumim. Nejsem sice hardwerar ale presto si dovolim tvrdit
ze procesorum trochu rozumim. Z datasheetu (AT90S1200) tedy
nikoli reklamniho letaku vyjimam:
  – Up to 12 MIPS Throughput at 12 MHz
  - 1 MIPS per MHz

Jde o to ze systemove hodiny jsou primo odvozeny z externiho
hodinoveho signalu zatimco architektura x51 potrebuje 12 taktu
a PIC ctyri. Samozrejme ze ne kazde instrukci staci pouze jeden
takt, takze to s tim MIPS nebude tak horke, ale to uz je jina
otazka. Me slo spise o srovnani AVR - PIC.
Priznavam ale ze do PICu nevidim a je tedy mozne ze ma ctyr
urovnovou pipeline (neco jako FETCH/DECODE, READ DATA, EXECUTE,
WRITE BACK) coz by sice znamenalo 4 takty na instrukci, ale
diky paralelnimu zpracovani dokonceni instrukce v kazdem taktu
(pokud opomenu skoky a kolize operandu ktere se daji resit
nekolika zpusoby). Obavam se vsak ze tomu tak neni a instrukce
je dokoncena vzdy az po ctyrech taktech ext. hodin.

Takze misto Vasi reakce "ctete radeji datasheety" bych spise
ocekaval takovou reakci, ktera pripadnou nejasnost ozrejmi.
Kdyz uz nekomu tvrdim ze nema pravdu tak mu soucasne reknu
proc. Argumenty typu :-), :-( mi opravdu nestaci ;-)

S pozdravem,

Jakub S.