dokumentace

Ing. Zdenek Hanak jr. hanak
Středa Březen 17 12:01:17 CET 2004

At 08:57 12.7.2001 +0200, you wrote:
>Jde o to ze systemove hodiny jsou primo odvozeny z externiho
>hodinoveho signalu zatimco architektura x51 potrebuje 12 taktu
>a PIC ctyri. Samozrejme ze ne kazde instrukci staci pouze jeden
>takt, takze to s tim MIPS nebude tak horke, ale to uz je jina
>otazka. Me slo spise o srovnani AVR - PIC.
>Priznavam ale ze do PICu nevidim a je tedy mozne ze ma ctyr
>urovnovou pipeline (neco jako FETCH/DECODE, READ DATA, EXECUTE,
>WRITE BACK) coz by sice znamenalo 4 takty na instrukci, ale

Vasi diskuse s oponentem se neucastnim a ani nechci.
Pouze Vasi zcela spravnou ideu jenom doplnim pro ty, ktere to zajima:
AVR-ka (nevim presne jestli vsechna, ale ocekavam, ze architektura
jadra je vesmes shodna u vsech) pouzivaji (alespon podle dokumentace)
dvouurovnovy pipeline. Tzn., ze doba realna doba vykonavani instrukce
jsou dva takty, ale diky retezeni je dokoncena (jednotaktova) instrukce
v kazdem taktu, coz pak vede k 1MIPS/Mhz.
Vsimnete si take, ze doba vykonavani podminenych skoku a "skipu"
je zavisla na tom, zda se skace nebo ne, tedy zda je nutne
vyprazdnit pipeline.

Problematiku PICu a jejich jadra a pripadne retezeni, at prosim osvetli
nekdo jiny,
ja sam bych to uvital.

Z. Hanak jr.