Paralerni port

Igor Cesko cesko
Středa Březen 17 12:01:16 CET 2004

  Zdravim vas!
S paralelnym portom som toho skusil snad vsetko (a uspesne), ale
nie vzdy to je jednoduche. Citanie/zapis na branu D0-D7 je zavisle
od rezimu portu : SPP, PS2, EPP,ECP.
 V SPP je brana ako vystupna, ale da sa z nej aj citat. Vystupy
maju pull-up, tvrde su iba do nuly.
 V PS2 sa smer toku riadi jednym bitom v Control registri. Vystupy
su dostatocne tvrde aj do jednotky (alebo silnejsie pull-up), vstupy
su vysokoimpedancne (alebo slabsi pull-up). Niekedy sa smer toku
riadi takto aj v SPP.
 V ECP a EPP mode sa smer riadi ako v PS2 mode. Vstupy su
vascinou vysokoimpedancne (prip. slabe pull-up), vystupy tvrde.
Tieto rezimy maju svoje rychle protokoly zapisu (ECP podporuje aj
DMA). Je vhodne nastudovat ECP specifikaciu.
 Ak chcete jednoduchy vstup/vystup, tak v BIOS-e nastavte EPP
mod (prip. EPP/ECP) a smer toku riadte bitom Control registra.
Data zapisujte/citajte priamo na datovy register a bude vsetko O.K.
 Tusim, ze ked bude cas nieco o peralelnom porte hodim na svoj
web.

  S pozdravom
                           Igor

-------------------------