Vyber procesoru

Rousek Libor Libor.Rousek
Středa Březen 17 12:01:13 CET 2004

Dobry den,

pred nedavnem tu probehla zajimava diskuze na tema PIC a Atmel. Ja jsem
zatim pracoval pouze s obvody rady 8051 apod. Nyni resim jeden problem -
potrebuji vyvinout svetelnou zavoru, ovsem  vysledne zarizeni musi byt
velice levne. Predpokladana rocni produkce by mela byt ovsem radove ve
statisicich, takze by nevadily vyssi naklady na zavedeni vyroby.
Uvazoval jsem, ze by se mozna vyplatilo pouzit nejaky PIC nebo neco
podobneho, ovsem zatim nemam predstavu, ktery typ by byl nejvhodnejsi.
Moje predstava, co by mel splnovat, je asi tato:
- samozrejme co nejnizsi cena
- moznost generovani napeti pro vysilaci diodu - pokud by byl vystup pro
pulsni sirkovou modulaci, bylo by to idealni, jinak by na to bylo potreba
asi jedno preruseni
- dalsi preruseni, pri kterem by se testoval stav prijimaci diody (v
okamziku, kdy je aktivni vysilaci dioda)
- pokud by byl k dispozici vstup se Schmittovym klopnym obvodem, asi by to
taky nebylo k zahozeni
- Watchdog
- SMD provedeni
- v predpokladanem objemu vyroby by mozna bylo mozne mit program vypaleny
primo od vyrobce ve vnitrni pameti

Mohl by mi nekdo nejaky vhodny procesor doporucit, nebo si myslite, ze by
bylo vyhodnejsi pouzit diskretni soucastky?
Pokud by mel nekdo nejaky tip na vysilaci a prijimaci diodu, nejlepe v SMD
provedeni, tak rovnez uvitam. Predpokladany dosah by mel byt cca 1 az 2 m.
Uvital bych, kdyby prijimaci dioda mela integrovany nejaky predzesilovac
:-))

Predem dekuji za pripadne namety
Libor Rousek

------