Vyber procesoru

Naprstek Jiri-R54332 Jiri.Naprstek
Středa Březen 17 12:01:12 CET 2004

Zdar,

   puvodne jsem to chtel poslat jen lokalne, ale pak me napadlo, ze o PICech moc nevim a tak by tahle "agitace" mohla vyvolat konstruktivni diskusi mtorola-pic :-)

Zkusil bych tedy doporucit Motorolu MC68HC(9)08JK1, nebo MC68HC(9)08KX2:

cena: Pro mala mnozstvi levnejsi nez Atmel (rika web AVNET-u) (pro velka mnozstvi nevim presne), ale desetitisice je objem, ktery by zajimal i motoroli obchodniky, takze by se dalo asi o cene diskutovat (nevim presne jak, jsem technik..)

generovani napeti pro vysilaci diodu: HC08-ky maji standardne 15mA vystup, ta verze JK ma dva vystupy az do 25mA, coz by na kratsi vzdalenost na infra melo stacit (slo by je i spojit). Vystup pro PWM je samozrejmosti, celkem dobre lze naprogramovat i vnitrni timery tak, aby Vam HW hodne pomohl generovat ASK treba na tech obvyklych 38kHz a pak je prijimat SFH5110-kou... Vystup timeru se bohuzel nekryje s vykonovymi (25mA) vystupy, ale vykon procesoru by zvladl to dohonit i pres preruseni castecne softwareove.

dalsi preruseni: Z vnejsku k dispozici jeden prerusovaci fous s nastavitelnou urovni/hranou aktivace a lze pouzit vstup dalsiho timeru, nebo klavesnicoveho modulu pro generovani dalsich preruseni.

vstup se schmittem: Bohuzel, neni. Pro pomale signaly by to slo dohonit vestavenym A/D prevodnikem a schmitt delat softwareove, nebo si pomoci jednim odporem a kouskem software...

watchdog: Docela doga :-) hlidani poklesu napeti, interni power-on reset (netreba R-C clanek na reset), hlidani vybehnuti programu z pameti, chybny OpCODE, klasicky resetovaci timer

SMD provedeni: ano.

maskovany program: lze take, ale az u velkych serii. Nicmene HC08 ma vnitrni programator flashe, takze nepotrebujete programator a k programovani ani zvlastni napajeni (postaci 5V). Naprogramovat lze napriklad automatizovane pri diagnostice, rychlosti priblizne 32kB/s.

Verze KX ma jeste vnitrni oscilator, takze nepotrebujete externi krystal. FLASH se da u HC08 programovat interne za chodu, takze lze bez obtizi upgradovat firmware primo v zarizeni a/nebo ji pouzivat i jako jednoduchou EEPROM. Motorola garantuje 10k cyklu pres cely teplotni rozsah, pri mene drsnych podminkach je to mnohem vic.

Jsem sice motorolak, ale kdyby se mi HC08 OPRAVDU nelibily, tak tohle psat nebudu. HC08 napriklad nema tak peknou podporu prace s jednotlivymi bity, jako atmel - nejde prekopirovat CY do konkretniho bitu a nejde bity neprimo adresovat. Vetsinou to jde dohonit, ale obcas to boli :-)

Jirka N.