Snimac vysky hladiny ve studni

Jan Blepta blepta
Středa Březen 17 12:01:12 CET 2004

Zdravim vsechny,
neresil nekdo z vas mereni vysky hladiny ve studni?

Mam studnu cca 8 m hlubokou a chci merit vysku hladiny. Ziskany udaj
komparovat s prednastavitelnou vyskou a vystupem komparatoru povolovat
zapnuti cerpadla (tak aby napr. necerpalo, pokud je ve studni mene nez x
metru)
Vzhledem k tomu ze se mi nechce vest dolu svazek kabelu k jednotlivym
snimacum umistenym po 50 cm (diskretni snimace - napr jazyckova rele a vedle
plovouci magnet nebo neco podobneho) zdalo by se mi lepsi analogove reseni:

1) dve trubky ruzneho prumeru zasunute do sebe. zmena vysky hladiny vyvola
zmenu kapacity nezi trubkami. Tuto kapacitu merit (napr prevodem na
frekvenci pomoci 555 a frekvenci pak treba AT89C2051). Mozna by se dalo
vyuzit i vodivosti mezi trubkami, ale ta by byla asi dost zavisla na
'kvalite'(cistote) vody

2) pouzit tenzometr na dne a vzorec F=h*ro*g.  Predpokladam ze ro se ve
studni moc nemeni. Jaky typ tenzometru pouzit (asi nejakou tenkou kruhovou
desticku) a kde jej sehnat?

Pokud jste nekdo jiz podobne resil nebo o tom uz byla diskuze drive, dekuji
za jakekoliv podnety/popostrceni.

Honza Blepta