Snimac vysky hladiny ve studni

Stanislav Bozovsky standa_maj

From: Michal Grunt <michal.grunt@iol.cz>
To: Multiple recipients of list <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Tuesday, July 17, 2001 3:42 PM
Subject: Re: Snimac vysky hladiny ve studni

> Vratme se o 50let zpet... a zkuste pouzit klasicky plovak (vy snad na
> zachode take mate piezomerice, ne555? :))

Zdravim
V pripade ze by slo jen o mereni vysky hladiny, tak jsem videl zajimavy
(!mechanicky!) napad u znameho. Spocival v tom ze do studne spustil konce
lanka o urcite delce (podle hloubky studne) na jednom konci byl plovak a na
druhem zavazi. Na studni mel jakoby zvetsene hodimy a pohybem  lanka se
pohybovaly i rucicky na ciferniku. (jeko priklad pro graficke zobrazeni me
napada kladka jednoducha) "Hodiny" v sobe mely patricny prevod mezi
rucickami (nebot u nej vyska hladiny kolisala v metrech). Asi by ani nabyl
pro nikoho z Vas problemem nahradit "hodimy" jen koleckem s nekolika radama
direk a opticky jen snimat pootoceni. Dale je prislusny procesor se softem a
muzeme to mit i v ciselnem zobrazeni s az moc vysokou presnosti.

Standa Maj