AW: Snimac vysky hladiny ve studni

Marian Duris duris
Středa Březen 17 12:01:10 CET 2004

no uz sa tusim pomaly dostavate k mojmu rieseniu:

plavak a protizavazie (asi ppolovica hmotnosti plavaku) zavesene cez ozubene
koleso. Na ozubenom kolese je 10-otackovy potenciometer (aripot). Ten je
napajany zo stabilizovaneho napaetia (2,5V). Na bezec potenciometra je je
cez predradny odpor a trimer pripojeny klasicky 100mikroA rucickovy merak.

Vyhody:
mala spotreba- moze byt napajane aj z baterie
presny udaj pri roznych kvapalinach
simultany udaj pri plneni/vyprazdnovani
lahka kalibracia, aj bez kvapaliny
jednoduche pripojenie trebars A/D prevodnika

POznamky:

ozubene koleso ako aj retaz (staci len cast zodpovedajuca meranemu rozsahu)
musi byt z nehrdzavejuceho materialu - najlepsie umela hmota
priemer kolesa ma vplyv na rozsah merania (10*PI*D)
pripojeny merak + predradny odpor by mali mat aspon 10x vyssi odpor ako je
odpor aripotu (koli zachovaniu linearity)