rozpoznavanie obrazu

David Belohrad belohrad
Středa Březen 17 12:06:14 CET 2004

... sakra sorry... nejak se mi podarilo zmacknout send jeste pred tim nez
jsem to dopsal...
.. pokracovani..
jestli to maji byt ty klasicke sedmisegmentovky nebo neco podobneho, tak
bych se primlouval k heuristicke analyze a to bud pomoci kodovani tvaru
cislice, nebo pomoci matrice.
1 zpusob: vytvorite dratovy model (->konverze obrazku na 1 bit tak, aby
prahova uroven zobrazila ty cisla, pak pomoci algoritmu stredni cary --/
tj z obrazku tlustych car cislic ktere vam tam vzniknou udelate vektorovy
obrazek stylu cara start, cara konec), pak kodujete tvar cislice podle
aktualniho smeru krivky
2 zpusob se mi zda o hodne jednodussi, vysledky budou asi o neco horsi
ale jeste porad prijatelne:
   udelate ten vektorovy tvar co pred tim, vyzvetsujete si to na rozmer
jednotkoveho obrazu a ten srovnavate s matrici, kterou mate ulozenou
nekde v programu. tady to ma ten problem ale ze musite davat pozor jak
jsou cisla otocena a pred tim aplikovat matematicky rotaci a posun abyste
dostal obrazy ve stejnem souradnicovem systemu jako mate matrice. Ten
prvni zpusob je vuci posunuti a otoceni imunni.
to je tak asi vse...
potom kdyz tak neuronove site, ale tam je pravdepodobnost spravneho
rozkodovani horsi (i kdyz si osobne myslim ze pro tento pripad bude
dostatecne dobra -/ zalezi na tom s jakym procentem uspesnosti chcete
znaky rozpoznat... hehe.. kazdej by chtel 100%, ale na to musite
algoritmy kombinovat dohromady, i tak nikdy nedosahnete 100%)
 --- // tak ted uz opravdu konec ///
d.