RS485 - struktura

Petr Krc pekr
Středa Březen 17 12:06:12 CET 2004

Rostislav Malik wrote:
> Mam dotaz, jak se bude chovat linka RS485, kdyz bude zapojena hvezdicove.
> Vim ze struktura linky ma byt jako sbernice zakoncena na obou stranach
> odpory 120ohm, ale po mechanicke strance mi to nevychazi (spojeno vse v
> jednom rozvadeci). Rychlost by nebyla vetsi nez 19200 Bd a delky vedeni max.
> 10-15m.

Neni to spravne, i kdyz se da predpokladat ze to bude fungovat.
Nezakoncene kabely budou zpusobovat odrazy a tim padem zkreslovat signal,
pri techle delkach to budou radove desitky az stovky nanosekund.
Naopak pri zakonceni kazdeho kabelu bude prilis nizka impedance,
klesne sumova imunita a zvysi se proud budicu (pozor na pretizeni).

> Mam zakoncovat kazdy kabel odporem tak, aby byla vysledna impedance
> 60 ohm ?

Pri danych rychlostech a delkach by to mohl byt vhodny kompromis
(avsak ne zrovna idealni reseni).

--
Regards
           Petr Krc