odruseni

Radek Benedikt benedikt
Středa Březen 17 12:06:11 CET 2004

> Jo, taky jsem odrusoval, problem je v tech zemich. Kdyz odpojis
> antenu, tak
> to muze prestat. Ja mam takovou nestandartni upravu pocitace, ze je uplne
> odizolovana krabice zdroje od skrine pocitace a navic zem
> pocitace od sitove
> zeme (kolik - PE). Aby toho nebylo malo, tak jsem odpojil i zem
> pro monitor.
> Potom se tam ale objevuje napeti cca 120V st. Prsty z toho brnej,
> zkousecka
> sviti, ale ampermetr nameri max. proud do 1 mA. Ne kazdymu to da tak malej
> [...]

Kdyz uz delat takoveto "prasarny" tak se da alespon to dotykove napeti
jednoduse obejit, vezmou se dve az ctyri vykonove diody a zapoji se
atiparalelne mezi odpojenou zem a PE. Napeti na kostre se omezi na napeti
jedne ci dvou diod v propustnem smeru. Melo by to stacit, pokud ne chce to
predevsim dat do poradku elektroinstalaci.

zem zarizeni ---.         |         .----- PE

bye,
     Radek (benedikt@lphard.cz)