Re2: meric prutoku paliva

ezopaci ezopaci
Středa Březen 17 12:06:09 CET 2004

Je

Vsem diskutujicim doporucuji se podivat na www.tuning.cz
Vysel tam serial o strikackach. Myslim ze prave tam jsem cetl,
ze tlak benzinu na vstrikovacioch ventilech neni konstantni, ale reguluje
se podle podtlaku v sani (vlastne tlak pred sacim ventilem), takze
ani nemusite zanedbavat tlak pred ventilem, protoze ta strikacka si
udrzuje sama tlak benzinu takovy, aby byl rozdil mezi tlakem benzinu
a podtlakem v sani konstantni. Z toho plyne, ze merenim sirky
pulzu na ventilu dosahnete opravdu velke presnosti mereni
mnozstvi vstriknuteho paliva.

>Me
> vyzkumy jsou plne chyb (nedokazu presne merit prvni vstriky pri protaceni
> starteru (vi nekdo co se tam u strikacky deje???

Tam se tedy dopoustite pomerne velke chyby pri kratkych prejezdech.
Mam doma knizku o strikackach a tam je graf bohatosti smesi v prvnich
sekundach
startovani. A podle tohohle grafu je videt, ze pokud je motor studeny a
jedna se o
jedno z prvnich startovani (pri opakovanem startovani, kdyz motor nechce
chytit uz
strikacka nesmi strikat tak bohatou smes z nekolika duvody - zniceni
katalizatoru,
uchlastani motoru,...) tak to tam pere opravdu nekolikanasobne bohatsi smes
(neco jako sytic u stareho dobreho karbece, ze).

> Rozhodne jenom jezdenim podle hausnumer jsem snizil u sveho Fiata
> spotrebu ve meste z cca 11,5 na cca 9,5 litru/100km, venku z cca 10,5 na
cca
> 8,5. (Atmela, dvouradkovy LCD displej a univerzalni desticku plosnaku mi
> uz davno splatilo :-)))
>

> Jakub Serych

Pokud by mel nekdo zajem, mam doba kompletni schemata od Fordu Scorpio
(stejne jako Sierra) a tam je videt jeden drat jdouci z pocitace strikacky
do
palubniho pocitace ukazujiciho spotrebu, atd. Jeste jsem ale nenasel
chvilku,
bodnout na to oscik, takze nevim ...
Vsem kteri se rozhodnou stavet palubak bych doporucoval nejdrive zkusit
nekde
sehnat schema na svoje auto (nekdy jsou prilozeny v takovych tech servisnich
knizkach
pro samoopravare prodavanych bezne v knihkupectvi), zjistit jestli na
pocitaci strikacky
nenajde tenhle fous a mate to celkem bez prace. Samozrejme pokud tam bude
PWM
a ne primo nejaka data.

hodne zdaru a malo nabouranych aut az budete cucet na displej misto na cestu
:-))
Tomas Chvatal
firma EZOP
02/57320853