Re2: meric prutoku paliva

David Burda Liqid
Středa Březen 17 12:06:09 CET 2004

Tak k tomudle:
>Tlak benzinu na vstrikovacioch ventilech neni konstantni, ale reguluje
> se podle podtlaku v sani (vlastne tlak pred sacim ventilem), takze
> ani nemusite zanedbavat tlak pred ventilem, protoze ta strikacka si
> udrzuje sama tlak benzinu takovy, aby byl rozdil mezi tlakem benzinu
> a podtlakem v sani konstantni. Z toho plyne, ze merenim sirky
> pulzu na ventilu dosahnete opravdu velke presnosti mereni
> mnozstvi vstriknuteho paliva.

bych mel par upresneni.
Tadle regulace je jenom u nekterejch typu vstrikovani.V nasledujicim seznamu
nejcastejc jeste pouzivanejch vstrikovani (vyvojove serazenejch) je i typ
regulace tlaku v potrubi.

1.1 Mono-Jetronic
Udržuje se konstantní tlak v palivovém potrubí ( asi 100kPa ) a přímo se tak
ovlivňuje závislost množství vstříknutého paliva na době otevření
vstřikovacího ventilu, která má být lineární.

1.2 5L-Jetronic (6LE-Jetronic)
Rozdělovací potrubí přivádí palivo ke všem vstřikovacím ventilům a udržuje v
nich konstantní tlak paliva.

1.5 8L3-Jetronic
Palivová soustava je nezměněna a odpovídá tak soustavě starších systémů.

1.6 LH-Jetronic
Palivový systém, systém snímání provozních dat motoru ( až na měření
spotřebovaného vzduchu ) a způsob odměřování paliva jsou totožné se systémy
a způsoby u L-Jetronic.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1.7 K-Jetronic
Tvorba směsi probíhá poměrným rozdělováním paliva pro jednotlivé válce
motoru v návaznosti na provozním stavu motoru. Systém se skládá z
rozdělovače paliva, diferenciálního tlakového ventilu a teplotního
regulátoru s membránou plné zátěže.
Rozdělovač paliva přiděluje každému válci motoru množství paliva podle
postavení stavěcí klapky v měřiči množství vzduchu.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1.8 KE-Jetronic
Tento systém  je moderní verzí systému K-Jetronic.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1.9 Mono-Motronic
Regulace tlaku paliva je prováděna pomocí tlakového regulátoru umístěného v
tělese vstřikovací jednotky. Konstantní rozdíl mezi tlakem paliva a okolním
tlakem vzduchu je důležitý pro přesnou dávku paliva. Palivový regulátor
udržuje tento rozdíl tlaků na hodnotě 100 kPa. Jeho stav ( množství
protékajícího
paliva ) je závislý na dodávaném a odebíraném množství paliva. Při zhasnutí
motoru se uzavřou zpětné ventily palivového čerpadla a regulátor tlaku.
To zajistí v palivovém potrubí po určitou dobu mírný přetlak zamezující
odpařování paliva a usnadní následné spouštění zahřátého nebo přehřátého
motoru. Po vypnutí motoru je tlak po dobu 5 minut udržován zpětným ventilem
na hodnotě 50 kPa.