Robot

Libor Kavan lkavan
Středa Březen 17 12:06:07 CET 2004

At 16:58 8.1.2001 +0100, michal.grunt@iol.cz wrote:
 Napr. kdybych chtel
>pouzit obvod x51 se kterym mam nejake ty zkusenosti ze skoly

To je asi rozumna volba. Pro zacatek bych doporucil koupit knizku
Mikroprocesory rady 8051 od Petra Skalickeho. Jako procesor bych pro zacatek
doporucil Atmel AT89C2051 - levny, dostupny, FLASH pro program - vyhodne pro
ladeni, dostupny programator. Pokud budes potrebovat vic pameni nebo portu,
muzes pouzit i vetsiho Atmela 89C52. Programator se da bud postavit podle
mnoha navodu na Inetu a nebo koupit od Zasilkove sluzby Obecnice. Ja ho mam
uz delsi dobu a jsem celkem spokojen.

>programator (nebo pocitac) by se pripojit pres seriove rozhrani (COM1,2).

To bys potreboval nejaky procesor s ISP, ale s '51 instrukni sadou jsem nic
nevidel. Jinak ISP umi treva AVR od Atmela, ale ten s '51 nema moc spolecneho .

 Ale
>problem je ze vubec nevim jak zacit (jaky udelat programator, jak dosahnout
>toho aby se program udrzel 'v pameti' i po vypnuti pristroje, aby bylo
>programovani rychle atp.).

Program se ti v pameti samozrejmne 'udrzi', jinak by to asi byla dost spatna
pamet, ne ? ;-> Jestli budes potrebovat ukladat data, muzes pouzit nejakou
seriovou EEPROM, treba 24Cxx. Programovani by melo byt vzdy stejne rychle,
je presne definovane casovani pri programovani.

S pozdravem		with best regards
                EZA-TV Vrchlabi
   Libor Kavan               Phone & Fax:+420 438 521 232
   Dlouha 421                Fax:+420 438 521 262
   543 03 Vrchlabi III       mailto:lkavan@krkonose.cz
   Czech Republic            http://www.krkonose.cz/eza-tv