xicor digit potaky

Pavel Hudecek PavelHudecek
Středa Březen 17 12:06:05 CET 2004

> Najde se nekdo pro mi poradi:
> Pokud maji %SUBJ% dualni (oddelene) napajeni
> musi byt V- zaporne nebo staci jen zem?
> Nebo-li: mohu ty s dualnim napajenim pouzit misto
> tech s jednim napajenim?

Zde plati totez, co pro jakekoli jine obvody se symetrickym napajenim
(napr OZ): Nutno budto dodrzet symetricke napajeni, nebo zapojit
k okolnim obvodum pres kondiky (kapacita dle kmitoctu) a zapojit
zem napajeni na -vyvod napajeni obvodu a +napajeni na +vyvod
obvodu.
Pokud ma obvod nejaky vyvod pro zem (GND) musi se
tento v nesymetrickem pripade budto jen spojit
pres kondenzator se zemi napajeni, nebo (vetsinou)
jeste na stred odporoveho delice 1:1 mezi + a zemi,
cimz vytvorime tzv. umelou zem.
V nekterych pripadech (kdyz umelou zemi prochazeji
vetsi proudy) je nutno jeste pripojit specialni
stabilizator, ktery umoznuje oba smery pruchodu proudu,
jenz tuto zem potom stabilizuje.
Jeste nutno upozornit, ze se take musi pocitat
s minimalnim napajecim napetim, nebot jestlize
zde uvadeji min +/- 2,7 V, tak jako nesymetricke
to bude min 5,4 V.

> FEATURES
> V CC = 2.7V to 5.5V operation
> V+ = 2.7V to 5.5V
> V? = ?2.7V to ?5.5V <<<<<<<<:-(

Vcc bude patrne napajeni pro digitalni casti obvodu,
takze vzhledem k minimalnimu analogovemu napeti
5,4 V bude nutno tyto napeti oddelit a pouzit napriklad
a. +12 V analogove a +5 V digitalni, nebo
b. +/-5 V analogove a +5 V digitalni (obe +5 V mozno spojit),
c. v extremnim pripade asi pujde i spolecne +5,5 V,
ale muze nastat problem s nelinearitou chovani
analogove casti...
Moznost "a" je pokud vylozene vadi zaporne napeti
asi nejvyhodnejsi:
Vss spojit s V- a zemi, Vcc na +5 V a V+ na +12 V
a.1: vsechny analogove vstupy a vystupy zapojit pres kondiky,
pricemz na vstupy pripojit odporove delice z 12 V,
a.2: zajistit, aby se napeti na vsech analogovych vyvodech
vzdy nachazelo v rozsahu 2,7 V az 9,3 V (12-2,7).

pozn: Misto 12 V lze pouzit i jine napeti (cca 7-20 V) tak,
aby mezi dolni a horni hranici (zem+2,7 V - napajeni-2,7 V)
bylo misto pro rozkmit signalu.

Pavel Hudecek