laserove ukazovatko

Serych@Panska.CZ Serych
Středa Březen 17 12:06:04 CET 2004

A jak byste polarizovanym sklem vygeneroval obrazek srdicka i s napisem I
love you! :-)))).
Je tam proste a jednoduse primitivni hologram. Hologram je opravdu vicemene
difrakcni mrizka, ktera vznikne vyfotografovanim interferenci paprsku primo
prislych z laseru a paprsku odrazenych (pozn.: u reflexnich hologramu) od
daneho predmetu. Vypada to asi takhle:
					     poloprop. zrc.        --
Laser -->-----------------/-------->-----|  | Predmet
                          |               --
                          |                \
                          |                 \
                          |                  \ /
                          \------->---------- /  Fotograficka
                     zrcatko                 /   deska

Omluvte kvalitu obrazku :-)))                       oko

Kdyz pak ve stejne konfiguraci vyndate predmeta kouknete se na vyvolany
hologram z mista, kde je napis oko, vznikla difrakcni mrizka z paprsku
"vymodeluje" obraz predmetu.

Podobne se da udelat hologram, ktery "vymodeluje" pri prosviceni laserem
prumet srdicka. Navic hologram ma diky sve podstate tu vlastnost, ze kdyz
vyrobi treba 2x2cm desticku s hologramem srdicka a pak ji rozrezou na
kousicky 3x3mm do jednotlivych ukazovatek, kazdy kousicek bude fungovat.
Mensi mnozstvi informaci na mensim kousku se projevi jen zmensenym moznym
uhlem pohledu na hologram, coz v pripade promitani laserovym pointerem je
uplne jedno.

							Jakub Serych